"Sony Xperia Sp" AICP Rom Kurulumu -- Android 5.1.1 --

1 Mayıs 2015 Cuma


Ben daha önce cm11 kurmak için bootloader kilidini açmıştım. O zaman nasıl açtım hatırlamıyorum tam. O yüzden bootloader kilidi açıldıktan sonra yapılanları anlatayım. Telefon bozulur diye korkmayın,bir şekilde düzeltirsiniz,düzeltirken öğrenirsiniz..Yinede sorumluluk size ait.

İlk önce 5.maddeyi bir okuyun.Eğer işlemler bittikten sonra  tangerine.elf kernelini flashlamadan telefonu açarsanız sürekli reset atar ve kapanır.

1 - Sd Karta yüklenecek Dosyalar. http://forum.xda-developers.com/xperia-sp/development/aicp-9-0-t3085697 adresinden "Android Ice Cold Project" romunu indirin.İndirdiğiniz dosyayı sd kartınıza atın.Aynı sayfada Flash Sim Fix dosyasının Linki var,onuda indirip sd kartınıza yükleyin.

2- CWM,PHLİZ,TWRP kurmak için http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923 bu adresten ilk mesajın en altındaki Installer: CWM_SP_4.4.1.zip - 11.81 MB NEW! dosyasını indirip rardan çıkarın. Dosyayı açtığınızda CWM_SP_4.4.1 klasörünü içince install diye bir dosya var.Ona tıklayın. Dos ekranı geliyor.
Bu ekranda işlem yapmadan telefonda yapmanız gerekenler;

     2.a - https://towelroot.com/ adresinden root uygulamasını indiriyoruz. Bunu kurmak için Android ayarlarında Güvenlik kısmında"bilinmeyen kaynaklar" seçili olmalı.Uygulamayı kurup açlıyoruz. Tıklanacak tek yer var "makes it ra1n" diye ona tıklayın root oluyor.
     2.b - Google play veya internetten SuperSu uygulamasını indirin ve kurun.Çalıştırdığınızda "Normal" diye seçim yapacaksınız çıkan kısımdan, bir kaç işlem yapacak ve baştan başlatayım mı diye soracak evet deyin.
     2.c - Ayarlar --> Geliştirici Seçenekleri --> Android Hata Ayıklama kısmını aktif ediyoruz.

Telefonumuzda yapmamız gerekenler bitti.Şimdi usb kablosu ile bilgisayarınız ve telefonunuz bağlayın.En son bilgisayarda "install" dosyasınına tıklamış kalmıştık."1" yazıp "Enter" e basın.Bazı yazılar akacak ekranda,bu sırada telefondan onaylamanız için bir uyarı çıkacak kabul edin. Şu anda CWM,PHLİZ,TWRP yüklendi diye en allta yazması lazım dos ekranında.Devam etmek için bir tuşa basın. "3" yazıp "Enter" e basın. Telefona reset atacak.Artık telefon açılırken alttaki bildirim ışıkları üç renk yanacak,bu sırada ;

Ses Açma tuşuna basarsanız --> PHLİZ
Ses Kısma tuşuna basarsanız --> TWRP
Kamera Tuşuna basarsanız -->  CWM

açılacak. Ben Phliz ekranından yapıyorum rom atma işlerini 

3 - Var olan romu silme işlemi. PHLİZ ekranında aşağı yukarı gitmek için ses açma kapama tuşlarını kullanın.Seçmek için kapatma tuşuna basın. Sırayla
     3.a -  "Wipe Data/Factory Reset" altından "Yes" seçin,bir kaç dakika sürebilir bu işlem.
     3.b -  "Wipe Cache Partition" altında "Yes" seçin.
     3.c - Advanced latında "Wipe Dalvik Cache" "Yes" seçin.

4 - AICP Romunu Kurmak için. "İnstall Zip" kısmından "Choose zip Form /storage/sdcard1" 1 maddede altından indirip sd karta atmış olduğumuz aicp romunu seçiyoruz. Kurulumunu yapıyor.Sonra "Flash Sim Fix" dosyasını seçiyoruz.Kurulumunu yapıyoruz. PHLİZ ana menüsünden "Powe Off" diyerek telefonu kapatıyoruz.

5 - Önemli , telefonu açmadan önce http://forum.xda-developers.com/xperia-sp/orig-development/kernel-tangerine-kernel-v1-t3073297 adresindeki tangerine.elf kernelini flaslamamız lazım.Öncelikle telefonunuz kapalı iken ses açma tuşuna basılı tutun bu sırada usb kablosunu takın(bir ucunun bilgisayarda olması gerektiğini söylememe gerek yok sanırım. :D ) Bildirim alanı mavi renk olacak ve öyle kalacak. Şimdi Flashtool ile kerneli flashlıyacağız bunu yapmak için ; Flashtoolu açın Sol üstteki şimşek simgesine tıklayın "Fastboot Mode" tıklayın. "Select Kernel to flash" a tıklayarak tangerine.elf kernelini seçin ve tamam deyin.Kernelimizde flashlandı. Şimdi telefonu açın ve kullanmaya başlayın.İlk açılış biraz uzun sürebilir ve takılabilir,aldırmayın düzeliyor.
    



17 yorum:

  1. Açılışta takılınca ne yapacağız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim takıldı gibi oldu ama uzun sürmüştü açılması.takılmamış olabilir,biraz bekleyin isterseniz açılacaktır. Takıldıysada flashtool ile orjinal rom atarsınız.Kurtarırsınız telefonu.Sonra tekrar temiz olarak yeniden denersiniz aicp kurmayı.

      Sil
    2. Ayrıca sürekli AICP logosu geliyor aniden kapanıyor sonra telefon adımlarda mı yanlış yapmış olabilirim acaba tangerine açılışta yazıyor led bar 3 ren görünüyor sırayla tam AICP logosu alınılırken donuyor sonra sil baştan yüklemeye çalışıyor.

      Sil
    3. bootloader kilitini açmışmıydınız ?

      Sil
    4. Teşekkürler yayınlanan son sürümde problem varmış bir önceki sürümü yükledim . Problem giderildi :D

      Sil
  2. kardes selam.bende 10.0 versiyonda install aboted diyor napmaliyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha açıklayıcı yazar mısınız. ?

      Sil
    2. simdi kardes ben en son surumunu indiriyorum,twrp ile install etmek istiyorum ama install aborted diyor

      Sil
    3. kardesim ben ubl yaptim,ama twrp ile install ederkene install aborted diyor en son surumlerinde,daha onceki 1 2 surumunude denedim oyle oldu

      Sil
    4. İndirdiğiniz sürüm bootloader kiliti açık sürüm mü kapalı sürüm mü. Telefonunuzun BL kiliti kapalı mı açık mı ?

      Sil
    5. bl kilidini bi kere acmistim,tekrar kapaniyormu ? ben bi kere acmistim coktan

      Sil
    6. lutfen yardim edermisin kardesim :) her saat yeni surum geliyor aicp roma,hangisini kurarsam calisir?

      Sil
    7. düzgün çalışan son versiyonu 10muş. Normalde herşeyi doğru yaptıysanız çalışması lazım. sd kattan kaynaklı olabilir mi. başka bir sd karta atıp deneyin dosyaları.

      Sil
  3. bu sd kartta archperia,xenon,slim gibi ubl calisan romlar denedim ve acildi,ama bu olmuyor nedense karde.10 surumu bi suru,hangisini indirsem iyi olur?

    YanıtlaSil
  4. PHLİZ yada cwm den deneseniz birde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cwm denedim simdi yine olmadi.sende phlizlemi oldu?

      Sil
    2. twrp yapmıştım zamanında. Şimdi orjinal rom kullanıyorum.En güzeli orjinalmiş.

      Sil